Inför Askim

I morgon kväll reser våra damer utanför norra Helsingborg för sista gången denna vårsäsong. Kosan går till Kobbegårdens idrottsplats, där Askims IK hör hus. Avspark 19:45.

Askim befinner sig inför omgången på fel sida strecket. Tio inspelade poäng är en för lite för att vara på säker mark. I den senaste matchen fick man stryk borta mot Utsikten och med tabelläget i åtanke är det ändå ett lag som gjort ganska många mål.

Allra mest lyckosam har Ida Alexandersson varit. Elva mål på lika många matcher är imponerande och ska HIK ha en tillstymmelse till chans så krävs det att hennes framfart stoppas.

Hittarp genomlider en tuff vårsäsong. Vi väntar på fortfarande på första poängen men samtidigt är det bra uppslutning på träningarna och laget fortsätter att utvecklas i rätt riktning. Uppförsbacken är brant och mycket talar för att det blir division 3 kommande säsong, men vi fortsätter tampas hela vägen in i kaklet och försöker se till att bli bättre – både individuellt och som kollektiv – under resans gång.

Vi önskar laget stort lycka till!