Inför seniorhelgen

Ny seniorhelg för Hittarps IK med både dam- och herrlaget i farten. I morgon lördag möter våra damer Göteborgs FF på Majvallen i Göteborg. Avspark 12:15.

Även herrarna spelar på bortaplan och möter Jonsered på söndag. Avspark 16:00.

För damerna återstår två matcher av säsongen och det har sedan ett tag tillbaka stått klart att laget börjar om i division 3 nästa år. Vi hoppas så klart på första poängen och gläds åt att HIK ändå gjorde match av det senast, hemma på Laröds IP mot FC Staffanstorp. Bortalaget vann ändå till sist med 2-1.

Härnäst väntar tabelltrean Göteborgs FF. GFF har ingen möjlighet at avancera ytterligare utan för deras del handlar det om att slå vakt om tredjeplatsen. Det är ett ganska målglatt gäng så det kommer krävas en rejäl defensiv insats av HIK om poäng ska bärgas. Allra viktigast är dock insatsen, arbetsmoralen och att avsluta säsongen på bästa vis.

På söndag är det herrarnas tur som fortfarande har chans att säkra nytt kontrakt, även fast det kommer krävas en närmast heroisk insats för att lyckas med en sådan comeback. Det är fem poäng upp till Öckerö och fyra matcher kvar att spela.

Närmast är det tabellelvan Jonsered som tar emot hemma på Jonsereds IP. Ett lag som har tre poäng ner till negativ kvalplats och som kommer till matchen med en mycket tung 0-5-förlust mot ovan nämnda Öckerö.

Framåt är Skåne-bördige Stephan Olsson ett hot med sina nio mål på 18 matcher.

Laget saknar också Linus Carestam som är avstängd.

Vi önskar båda lagen stort lycka till!