DAM U

Ett socialare fotbollslag med mjuka värderingar

Vårt Dam U består idag av spelare födda 2003 till 2006. Vi är en stor och träningsvillig trupp som, i likhet med föreningen, lägger stor vikt vid att ha kul, god kamratskap samt kvalitet.

Dessa ledstjärnor uppnår vi genom att ha välutbildade tränare på plats som erbjuder en god utvecklingsoch utbildningsmiljö, välplanerade och strukturerade träningar utifrån teman samt lagfrämjande aktiviteter på och utanför planen.

Vi tränar på Laröds IP under hela året och har 3 bollpass i veckan. Säsongen 2022 spelar vårt Dam U i SM serien för F17, Västra Götaland.

Vi har även ett naturligt och välutvecklat samarbete med vårt representationslag, där spelare som har god träningsnärvaro, höga ambitioner och gör bra prestationer, kontinuerligt under säsongen erbjuds både träning såväl som matchning med Dam A.

VILL DU VETA MER?

Alla frågor beträffande Dam U-laget