HERR U

Välkommen till Hittarps IK Herr U

I HIK Herr U är det fotbollen som är i fokus. Vår utgångspunkt är en passningsorienterad fotboll där hela laget deltar aktivt både i anfall och försvar. Målsättningen är att alla ska utvecklas utifrån sin nivå och bli trygga i spelet med och utan boll.

Just nu består gruppen av spelare födda 2006-2003.

Under 2022 kommer ett av Herr Us lag att spela i Svenska fotbollsförbundets förbundsserie P19 div 1.

Egen fystränare
Herr U har tillgång till Hittarp IKs egen fystränare, Kajsa Bank. Hon jobbar med gruppen under försäsong (styrka, spänst, rörlighet) och under hela säsongen med skadeförebyggande träning.

Under träningsuppehåll finns möjlighet att få individuella styrkepass. Vid eventuell skada hjälper Kajsa även till med rehab.

Målvaktsträning
Våra målvakter har möjlighet till specifik målvaktsträning minst en gång i veckan.

Utbyte med seniorlaget i Div 2
Ett nära samarbete sker med klubbens seniorlag, som spelar i division 2. Träningsutbyte för spelarna samt erfarenhets- och kompetensutbyte sker kontinuerligt.

Det finns tillgång till Veo vid matcher och analys efteråt.

VILL DU VETA MER?

Alla frågor beträffande Herr U-laget