Akea ny ungdomspartner

Hittarps IK gläds åt att Akea utökar sitt engagemang i vår kamratklubb genom att nu gå in som huvudpartner för HIK:s ungdomsverksamhet.

Det nya avtalet är skrivet över tre år och tillsammans ser vi nu fram emot att fortsätta utveckla en av Skånes största idrottsklubbar, helt i enlighet med vår inkluderande värdegrund och filosofi.

Fredrik Dupont, klubbchef i Hittarps IK, om det utökade samarbetet

HIK är en inkluderande breddförening som vill ge alla barn och ungdomar lika förutsättningar för rörelse, oavsett ambitionsnivå. Vi ser fram emot ett fruktsamt samarbete med Akea som ny ungdomspartner. Tillsammans ska vi utveckla verksamheten i enlighet med våra ledord – Kul, kamratskap och kvalitet.

Ingemar Queckfeldt, Marknads- och Sponsorchef på Akea, om det utökade samarbetet

Hittarps IK är en nära nog optimal förening när det kommer till att investera i nästa generation. Vi skapar en föreningsresa där den unge flickan och pojken får växa upp i en trygg miljö, får minnen för livet, och sedan ges möjlighet att representera A-laget på Laröds IP:s A-plan.

Klubben lever upp till de ledord som vi själva identifierar oss med. Det ska vara tryggt, glädjefullt samt ordning och reda. Så det känns som en bra match.

Om Akea

Akea, som är en del av Eleda Group, är ett infrastrukturföretag som utför arbeten med fokus på miljö och kvalitet. Vi är med och bygger ett modernt och hållbart samhälle, vare sig det innebär infrastruktur för energi, transporter, vatten eller informationsöverföring.

Vi vill skapa ett positivt avtryck på det samhälle vi verkar i, och tror att föreningslivet är en nyckel till det. Vi stödjer därför föreningslivet, både lokalt och nationellt, genom engagemang och sponsoravtal. Därmed hjälper vi fler unga få tillgång till den utveckling och trygghet som vi vet att föreningslivet kan ge.

Om Hittarps IK

Hittarps IK är en inkluderande idrottsklubb med över 1500 medlemmar. Våra sektioner består av fotboll, gymnastik och boule och vi har norra Helsingborg som primärt upptagningsområde.

Våra ledord: kul kamratskap och kvalitet ska genomsyra hela vår verksamhet. Med fokus på att utveckla, utbilda och fostra vill vi behålla så många utav våra medlemmar som möjligt, så länge som möjligt. Oavsett om det är som spelare, ledare, domare, förälder, supporter eller samarbetspartner vill vi ge alla medlemmar en naturlig plats i Hittarps IK.