13/01/2025
Vi är väldigt stolta och glada att en aktör som BAUHAUS väljer att sponsra Hittarps IK som den enda lokala fotbollsklubben i Skåne.
Ett samarbete som dels befäster klubbens position i södra Sverige, dels hjälper oss att fortsätta vårt inkluderande arbete med att ge barn och ungdomar så bra förutsättningar som möjligt inom ramen av vår verksamhet.
Drilon Berisha, på BAUHAUS i Hyllinge, breder ut texten.
Ett BAUHAUS-varuhus har i dag ett varusortiment på mer än 150 000 produkter. Det finns ett brett och omfattande sortiment inom varuområden som belysning, el-artiklar, badrum, VVS, verktyg, järnvaror, färg, förvaringslösningar, kakel, golv, trä- och byggvaror. I alla varuhus finns ett stort och välsorterat trädgårdscenter med ett gediget urval av trädgårdsartiklar samt inom- och utomhusväxter.
BAUHAUS öppnade första varuhuset i Sverige Järfälla 1997 och har efter det öppnat ytterligare 23 fysiska varuhus runt om i Sverige.
För oss på BAUHAUS är hållbarhet en integrerad fråga i vår verksamhet och vill förena långsiktig lönsamhet med miljöhänsyn och socialt ansvarstagande.
Alla våra sponsringar är unika och har olika syften. Vi har jobbat med sponsring länge och har en bred strategi med vad vi vill göra och vart vi vill komma med den.
Vi köper aldrig bara en skylt, utan vi vill skapa ett gemensamt värde genom aktivering. Aktiveringarna ser olika ut om det gäller ett landslag eller ett lokalt fotbollslag, men målet är detsamma och det är att komma nära våra kunder. Våra kunder befinner sig både på den stora arenan när landslaget spelar som på den lokala fotbollsplanen som en förälder som hejar på sitt barn. Men att finnas lokalt bland barn och ungdomslagen är superviktigt för oss.
Så många så möjligt – Så länge så möjligt!
Det är precis det som passar det som vi redan sponsrar. Så många ungdomar så möjligt så länge så möjligt, det bidrar till ökad trygghet och inspiration för ungdomarna i deras aktiva livsstil.
BAUHAUS har under lång tid varit en av Sveriges största sponsor av idrott, framförallt med inriktning på ungdomsverksamhet. Anledningen är självklar för oss. Ungdomar bygger Sverige underifrån och vi vill bidra till att ungdomar mår bra och själva kan göra gott för andra. Idag är ökad psykisk ohälsa ett stort problem bland ungdomar och vi vill vara med om att vända den trenden genom många initiativ som aktiverar och inspirerar ungdomar till en aktiv livsstil.
Men vi stannar inte där. Genom vårt samarbete med Tim Bergling Foundation så försöker vi bidra till ett aktivt stöd till ungdomar som inte mår bra. Det är inte bara BAUHAUS eller ungdomar som bygger Sverige. Det är vi alla tillsammans.
Det betyder oerhört mycket, föreningar skapar gemenskap och stärker sociala band mellan individer. Detta bidrar till en känsla av tillhörighet och identitet, vilket stärker ett välfungerande samhälle.
Hittarps IK önskar också slå ett slag för BAUHAUS beundransvärda aktivitet Spin Of Hope, som pågår den 13/1-20/1 till förmån för Barncancerfonden. Man kan åka ut till Bauhaus i Hyllinge och cykla (inomhus) och därmed bidra i kampen mot
barncancer. Se mer information nedan.
Vad är Spin of hope på BAUHAUS?
BAUHAUS är huvudpartner till Barncancerfonden och Spin of Hope.
Mellan den 13-20 januari så smygstartar vi Spin of Hope i alla våra
23 varuhus. I entrén ställer vi upp en cykelrigg där du som kund
kan hjälpa till och bidra i kampen mot Barncancer. För varje
kilometer som du cyklar, skänker BAUHAUS 10 kronor per km upp till 1
miljon kronor totalt.
Oavsett om du aldrig tidigare suttit på en cykel eller är en van
cyklist så är du välkommen att bidra i kampen mot barncancern.
När, var och hur?
Det står en Cykelrigg uppställd i varje varuhus och är
tillgängliga från måndag kl 12.00 den 13/1 till stängning av
respektive varuhus måndag den 20/1.
https://www.bauhaus.se/spinofhope