Dubbla hemmamatcher

I morgon söndag vankas det dubbla seniormatcher med Hittarps IK på Laröds IP.

12:00 inleder våra damer mot Göteborgs FF.

16:00 är det herrarnas tur mot BK Astrio.

Som alltid är det fri entré på våra hemmamatcher och vi hoppas så klart att många sluter upp för att stötta HIK till sköna poäng.

Våra damers tuffa sits har vi behandlat och i takt med att serien fortskrider tvingas vi inse att goda råd börjar bli dyra. Samtidigt har det unga laget börjat prestera bättre och vi hoppas att HIK ska lyckas samla på sig poäng i närtid.

I morgon kommer serietrean Göteborgs FF till norra Helsingborg. Laget står på 16 poäng och spelade lika på två i den senaste omgången, hemma mot Valinge-Derome. Linn Blom heter GFF:s bästa målskytt, hon har gjort fyra mål på åtta matcher.

Även om det är en tuff uppgift som väntar är ingenting omöjligt och kan vår HIK-damer sätta prestationen tror vi absolut på poäng inför hemmapubliken.

16:00 är det herrarnas tur och även här är laget i behov av poäng. Senast blev det tung uddamålsförlust borta mot Qviding och upp till säker mark är det nu fyra poäng. Då har flertalet av lagen i botten spelat en match mer så en seger i morgon hade gjort underverk för tabelläget.

BK Astrio ligger femma och kommer till matchen med ett likaresultat i Hallands-derbyt mot Laholm. Den matchen slutade 1-1. Den stora anledningen till att laget befinner sig på övre halvan är försvarsspelet då Astrio släppt in tio mål på lika många matcher. Stabilt helt enkelt.

Framåt är Isak Petersson den som visat framfötterna allra mest med sju mål. En spelare som verkligen behöver hållas under uppsikt.

Även fast det fortfarande är rätt skralt på poängfronten har HIK ryckt upp sig ordentligt rent prestationsmässigt. Vi hoppas att man nu ska kunna kombinera de båda och förhoppningen är så klart att HIK-kontot ska fyllas på redan i morgon eftermiddag.

Vi önskar båda lagen lycka till och hälsar er alla välkomna till Laröds IP under morgondagen.