Inför seniorhelgen

Ny helg för våra seniorlag som båda är i farten under helgen.

I morgon lördag möter damerna Vellinge på Laröds IP. Avspark 12:00.

På söndag reser herrarna till Mölndal utanför Göteborg. Där väntar Lindome på Lindevi. Avspark 13:00.

Det är två HIK-lag i behov av poäng som går in i helgen. Våra damer väntar fortfarande på sina första för säsongen. Senast blev det en blytung förlust borta mot Valinge/Derome. Det stod länge 1-1 men efter en HIK-utvisning rann siffrorna i väg.

Nya tag härnäst och det är serieledande Vellinge som kommer till norra Helsingborg. Ett lag som kommer till matchen med tre segrar och ett kryss i ryggen. Det är framför allt försvarsspelet som klaffat med tre ynka mål insläppta. Framåt har Elin Engbe fått en finfin start med fyra gjorda mål, vilket motsvarar 50% av lagets totala målskörd.

HIK väntar som sagt på första poängen men det har bara gått fyra omgångar så det finns ingen anledning att känna stress. En match i taget, fokus på prestationerna så är allt möjligt.

På söndag är det alltså herrarnas tur. Laget reser norrut för att mäta krafterna med tabellfemman Lindome.

Lindome har vi mött vid otaliga tillfällen de senaste säsongerna. Ett spelande lag som gärna vill ha stort bollinnehav, inte minst hemma på sitt konstgräs. Senast besegrade man Laholm på bortaplan i en målrik historia där gästerna avgjorde först i matchens slutskede.

Lagets främste målskytt heter Donat Zejnullahu med tre gjorda pysar.

Herrarna tvingades gå igenom en väldigt sur förlust senast. Husqvarna avgjorde i den 98 matchminuten, men det är bara att använda den erfarenheten som tändvätska. Efter segern i premiären har det gått tyngre och det är främst i anfallsspelet som det gått grus i maskineriet.

Vi hoppas så klart på islossning mot Lindome och önskar båda lagen stort lycka till.