Inför Seniorhelgen

I morgon lördag har vi två nya seniormatcher för Hittarps IK.

Våra herrar spelar på Laröds IP, mot Lindome. Avspark 12:00.

Damerna representerar HIK på bortaplan och möter Furulund på Ljungvalla IP. Avspark 13:00.

På Laröds IP tar herrarna emot tabellnian Lindome FF och ska HIK lyckas få kontakt med lagen ovanför hade tre poäng suttit perfekt.

Lindome är ett lag vi mött vid flertalet tillfällen de senaste åren och vi har koll på att de gillar att ha stort bollinnehav med fokus på passningsspel. De kommer till Laröds IP med tveksam form då hösten inletts med fyra raka förluster. En negativ trend vi gärna ser till att förlänga.

Framåt har Alex Rasheed gjort en bra säsong med sju mål på 18 matcher.

HIK gjorde en klart godkänd match senast, borta mot Huskvarna, men orkade inte stå emot. Hemma på IP har vi dock börjat plocka poäng och vi hoppas att man nu ska lyckas lösa en efterlängtad trepoängare.

Kom gärna upp till IP och stötta killarna, det behövs alltid och som vanligt är det fri entré.

Klockan ett är det damernas tur och laget reser söderöver där tabellfyran Furulund tar emot. Laget kommer till matchen efter förlust borta mot Valinge-Derome. Upp till seriesuveränen Vellinge är det för många poäng men man behöver inte heller bekymra sig för att dras in i bottenstriden.

Sandra Welander heter lagets främsta målskytt med sju baljor framåt.

Våra damer kämpar med att plocka första pinnen och vi hoppas så klart att det ska gå vägen i morgon lördag. I dagsläget är det viktigaste att göra jobbet och visa inställning så får resten kommer därefter.

Vi önskar båda lagen stort lycka till!