Inför seniorhelgen

I morgon lördag vankas dubbla seniormatcher för Hittarps IK. Hemma på Laröds IP möter våra damer Lunds SK, avspark 12:00 och som vanligt är det fri entré på matcherna.

Herrarna reser till Vallhamra IP i östra Göteborg för att möta Sävedalens IF. Avspark 13:30.

Till Laröds IP kommer tabellåttan LSK. Ett habilt lag som kämpat lite med att vinna matcher på sistone. Fem raka utan seger och de två senaste har slutat med kryss. Senast blev det 3-3 hemma mot Valinge-Derome.

Lund har tre poäng till godo ner till Askim på negativ kvalplats så det är klart att de gärna vill resa söderöver med tre pinnar. Framåt handlar det mesta om Karin Andersson. Målskytten har gjort tio mål på tolv matcher och ska HIK lyckas slå hål på sin negativa trend behöver hon nog stoppas.

HIK väntar som bekant på första poängen och vi behandlar varje match som en ny möjlighet. Senast gjorde laget en klart godkänd insats, borta mot Furulund, och förhoppningen är att kunna bygga vidare på den.

Avspark 12:00 som sagt, kom gärna upp och stötta laget så hoppas vi på en liten vändning.

13:30 är det herrarnas tur i en match som får anses vara säsongens kanske viktigaste. Efter HIK:s seger senast är det nu sex poäng upp till SIF på negativ kvalplats. En HIK-seger hade således gjort att pågarna verkligen fick kontakt med lagen ovanför igen.

Sävedalen har spelat ihop 16 poäng och kommer till matchen med en förlust i ryggen. Borta mot Laholm vann hemmalaget med 3-1.

Det är seriens målfattigaste lag som möts men efter HIK-segern senast hoppas vi att herrarna kan bygga vidare på insatsen. Faktum är att laget verkligen ryckt upp sig under hösten och nu gett sig själva en liten chans att faktiskt hålla sig kvar. En möjlighet vi ämnar omfamna.

Avspark 13:30 och vi önskar båda lagen stort lycka till!