Inför seniorhelgen

Ny helg med matcher för våra två seniorlag som båda spelar hemma på Laröds IP.

I morgon lördag, avspark 12:00, möter våra herrar Qviding och på söndag, avspark 16:00, är det damernas tur som ställs mot FC Staffanstorp.

Som vanligt är det fri entré till matcherna på Laröds IP så upp och stötta.

Herrarna har verkligen vaknat i sista stund och med fem omgångar kvar att spela lever fortfarande hoppet om förnyat kontrakt. Något som kändes nästan omöjligt för bara några matcher sedan.

Senast blev det seger med 1-0 hemma mot serieledande Varbergs GIF. Att jumbon slår tabellettan är i sanning en skalp och HIK har verkligen radat fram starka prestationer de senaste matcherna.

Det kommer krävas en ny stark insats under lördagen då tabellfyra Qviding kommer till norra Helsingborg. Ett lag som fortfarande har liten chans på topplaceringarna, men då kommer det krävas en poänggivande avslutning på säsongen.

Senast blev det förlust borta mot Landvetter, matchen slutade 4-3, och Qviding är ett lag som ofta är involverade i målrika bataljer. Laget har faktiskt gjort flest mål av samtliga, men också släppt in väldigt många för att befinna sig i tabelltoppen.

Niklas Ahlgren heter laget främste målskytt med 13 noteringar på 20 matcher. Laget saknar Adnan Hadzialic som är avstängd.

HIK har fyra poäng upp till negativ kvalplats och det är ju ett avstånd som absolut går att äta upp. Vi hoppas på nya sköna poäng i morgon.

För damerna fortsätter det att gå tungt då laget som bekant väntar på första poängen. Modet är dock fortsatt imponerande högt och det är klart att vi hoppas på ett trendbrott innan säsongen går i mål. Tre matcher återstår och härnäst väntar FC Staffanstorp, ett lag i skriande behov av poäng. Upp till Askim, på negativ kvalplats, har man nämligen fem poäng så goda råd börjar verkligen bli dyra.

Senast blev det förlust mot Valinge-Derome, som också ligger på nedflyttning, så vi hoppas att HIK kan få till en riktigt bra prestation som också leder till poäng.

FCS är ett lag som haft svårt med målskyttet men som också är starka försvarsmässigt med tanke på tabelläget. Framåt handlar det mesta om Hanna Hedlund som gjort sju mål på 15 matcher.

Vi önskar er alla hjärtligt välkomna till Laröds IP i helgen.

Heja Hittarp!