Inför seniorhelgen

Ny helg med nya matcher för våra seniorlag som båda hoppas på trendbrott efter en tyngre period. Dam spelar lördag och herr spelar söndag.

Hemma på Laröds IP möter våra damer Utsiktens BK. Avspark 13:00.

Herrarna reser till Jönköping där IK Tord väntar. Avspark 15:00 på Rosenlunds IP.

Damerna har fått en tuff säsongsinledning med två förluster. Senast, borta mot Lilla Torg, slutade matchen 0-3.

Vårt unga lag samlar hela tiden på sig nyttig erfarenhet och förhoppningen är så klart att växla upp ju längre in på säsongen vi kommer. Förhoppningsvis med start redan mot Utsikten.

UBK kommer till den tredje omgången med en storseger i ryggen. Hemma på Valhalla pulvriserades Valinge-Derome med hela 11-0. Tre tremålskyttar i Agnes Johansson, Mirjam Söderström och Savannah Ekner.

I premiären blev det dock förlust, borta mot Vellinge. Det var också på något sätt en historisk match då det var den första seriematchen för UBK:s damlag. ”Kiken” tog över Göterborgs DFF inför säsongen.

Vi hoppas att våra damer tagit lärdom av de två första matcherna och nu ser till att göra Laröds IP till en svårspelad plats för alla som kommer till norra Helsingborg.

Avspark 13:00, naturligtvis fri entré och grillarna kommer vara igång för den som kommer till IP hungrig.

På söndag är det alltså herrarnas tur och denna gång väntar IK Tord på bortaplan. Efter den sköna premiärsegern har laget förlorat två raka. Senast, hemma mot Västra Frölunda, var det odiskutabelt och mycket talar för att Västra Frölunda – med IFK Göteborg i ryggen – kommer hamna i tabelltoppen när vi gör bokslut senare i höst.

Rent resultatmässigt är Tord raka motsatsen till Västra Frölunda. Säsongen har inletts med tre raka förluster. Det är dock jämna matcher så resultaten ska man nog inte dra för stora växlar av.

Senast blev det 3-5 mot Laholm och det var faktiskt lagets tre första gjorda mål i serien. Nu är det nya rön som gäller och vi hoppas att våra herrar kan jaga bort bortaspöket och komma hem med nya sköna poäng.

Avspark 15:00.

Vi önskar båda laget stort lycka till!