Det är med stor glädje och entusiasm som vi nu kan berätta att Erik Edman återvänder till Laröds IP med fokus på säsong. Erik kommer att åta sig uppdraget som huvudtränare för herrlaget men också ha ett övergripande ansvar för Herr U-truppen.

I fotbollskretsar behöver Erik ingen större presentation. Hans gedigna och framgångsrika karriär som spelare talar för sig själv. Som aktiv har han över 100 allsvenska matcher i Helsingborgs IF och som utlandsproffs har Erik erfarenhet från spel i bla Tottenham i England, Rennes i Frankrike och Heerenveen i Holland. Erik har även 57 landskamper i bagaget och har spelat både EM- och VM slutspel.

Erik har sedan sin förra sejour i Hittarps IK stor kännedom hur klubben fungerar och de värden klubben står för. Utöver rollen som huvudtränare för A-laget blir Eriks uppgift att forma vår U-lagsverksamhet så att våra duktiga unga killar blir väl förberedda för seniorfotboll när möjligheten ges.

Erik tillträder i november och förbereder nu för fullt inför 2024. Parallellt arbetar vi med övrig organisation och hoppas kunna presentera ledarstaben i sin helhet under hösten.

Heja Hittarp!!