INFÖR ESKILSMINNE

I morgon kväll hälsar våra damer alla HIK:are välkomna till Laröds IP för sista gången denna säsong. Avspark 19:00 och för motståndet står Eskilsminne.

Derby alltså och sådana är ju alltid lite extra roliga att bevittna. Dessutom fri entré, precis som vanligt.

Det är ett lite stukat Eskilsminne som tar sig till norra Helsingborg. Degraderingen är nämligen ett oundvikligt faktum vilket innebär att laget tvingas börja om i trean nästa säsong.

Så klart alltid tungt att trilla ner en serie men vi är övertygade om att laget önskar avsluta sejouren med flaggan i topp. Inte minst i ett derby. Senast förlorade man hemma på Västergård, mot Västra Karup. Gästerna vann med 3-1.

Lagets främsta målskytt heter Julia Hammons och hon har gjort åtta mål på lika många matcher. En offensiv injektion som förhoppningsvis kammar noll på Laröds IP under fredagskvällen. Laget tränas av HIK-bekantingen Jimmi Kiander som är varmt välkommen till Laröds IP.

Hittarp kommer till matchen med sex raka förlustfria matcher. Däremot är de tre senaste omgångarna slutat med kryss och vi hoppas så klart att laget navigerar in på vinnarspåret igen.

Senast spelade man 1-1 borta mot Stafsinge och att inte förlora den matchen var väldigt viktigt då vi behåller avståndet ner till just Stafsinge på fel sida strecket. Fyra poäng är skillnaden och en seger i morgon hade inneburit att kontraktet är säkrat.

Att avsluta snyggt på Laröds IP är så klart också en drivkraft och vi hoppas på mycket folk så att laget får en värdefull skjuts in i matchen.

Avspark 19:00. Varmt välkomna.