Inför Furulund

I morgon torsdag, på självaste Kristi Himmelsfärd, hälsar vi er välkomna till en ny omgång av damernas division 2. Det är Laröds IP som gäller och denna gång möter Hittarps IK tabellfemman Furulunds IK.

Avspark 12:00 och precis som vanligt är det fri entré på våra matcher. Avsätt därför gärna ett par timmar denna röda dag för att stötta damerna på plan och kiosken precis bredvid.

HIK har fått en tuff start på säsongen och naturligtvis hoppas vi att det snart vänder. Det finns fortfarande ingen anledning att drabbas av panik utan det är fokus på en match i taget som gäller.

I morgon möter vi alltså Furulund som inlett säsongen på ett bra vis. Nio inspelade poäng innebär ett placering på tabellens övre halva. Senast besegrade laget, hemma på Ljungvalla, Valinge/Derome med 3-2.

Framåt har Annie Paulsson, den enda i laget som gjort fler än ett mål, tagit täten med tre pytsar på fyra matcher. I övrigt är det stor spridning på målskyttarna vilket så klart är en styrka.

Hittarp har förhoppningsvis borstat av sig den senaste matchen, som slutade med förlust mot serieledande Vellinge, och nu är fokus fullt ut på att få igång maskineriet.

Vi hoppas att det lossnar i morgon och hälsar er alla välkomna till norra Helsingborgs stora samlingsplats.