Inför Lunds SK

I morgon söndag reser våra damer söderöver för att ge sig in i nästa serieomgång. Lunds SK står på menyn, Smörlyckans IP är det som gäller. Avspark 13:00.

LSK ligger tabellåtta inför matchen med nio inspelade poäng. I den senaste omgången tog laget en stark seger, borta mot Valinge Derome. Matchen slutade 2-1 till gästerna. I anfallsväg handlar det mesta om Karin Andersson. Anfallaren har gjort hela sju mål på sex matcher vilket också gör henne till hela seriens skytteligaledare.

HIK har fått en tung start på säsongen och väntar fortfarande på sina första poäng. Det finns ingen anledning att misströsta utan det är bara att arbeta stenhårt i varje match. Med en sådan inställning kommer också poängen för det unga laget.

Vi hoppas på ett trendbrott i morgon och önskar laget stort lycka till!

Heja Hittarp!

Herrana spelade sin match redan i torsdags, borta mot Varberg. Hemmalaget vann med 2-0. I nästa omgång, som spelas den 25 maj, väntar Jonsered hemma på Laröds IP.