INFÖR STAFSINGE IF

I morgon söndag reser våra HIK-damer till Halland för att möta Stafsinge IF. Avspark 13:00 på Stafsinge IP beläget strax utanför Falkenberg.

Det är tabelltian SIF, på fel sida strecket, som tar emot tabellåttan HIK och det skiljer fyra poäng lagen emellan. Skulle Hittarp vinna den här matchen så är kontraktet faktiskt räddat och det är ju en morot så god som någon.

Stafsinge är däremot ett tufft motstånd och det kommer krävas en helgjuten insats om den drömmen ska infrias. I den senaste omgången besegrade laget Västra Karup på bortaplan med 5-3 så formen verkar vara god.

Lagets notoriska målskytt heter Amanda Johansson och hon har gjort 13 mål på 14 matcher. Ett offensivt hot som Stafsinge så klart förlitar sig på men även Olivia Anderssons åtta noteringar gör att hon förtjänar ett omnämnande.

HIK kommer till matchen med fem raka obesegrade matcher. Senast spelade laget 0-0 hemma på Laröds IP mot Valinge-Derome. Vi hoppas så klart att sviten fortsätter även över helgen och att HIK, med tre omgångar kvar att spela, kan säkra en seger så att de två sista matcherna mest blir en strid om bättre placeringar.

Avspark 13:00 och vi önskar laget stort lycka till.