INFÖR BERGDAGELNS IK - MATCH 1

I morgon är det dags för den första av två kvalmatcher mot Bergdalens IK. Den första matchen spelas på Björkängsvallens konstgräs i Borås. Avspark 14:00. Returmötet hemma på Laröds IP går av stapeln samma tid och dag nästa helg.

I potten ligger alltså spel i division 2 nästa säsong vilket båda klubbarna så klart gärna gör.

Bergdalen slutade tvåa i Div 3 Mellersta Götaland, sju poäng efter suveränen Öckerö. Placeringen innebar alltså kvalspel och i den första rundan besegrades IF Böljan i ett minst sagt målrikt dubbelmöte. Den första matchen slutade 4-4 och i den andra bataljen vann Bergdalen, hemma i Borås, med hela 7-1.

Bergdalens matcher under säsongen har också präglats av många mål. I truppen ryms det spelare med elitfotbollserfarenhet. Bland annat främste målskytten Alen Krasnici som tidigare gjort många matcher i Norrby IF. Alen gjorde 14 mål på 19 matcher i seriespelet. En av många offensivt kunniga spelare som HIK-försvaret behöver få styr på.

För Hittarps del reser laget norröver med en god känsla i gruppen. Segern mot Laholm var helt i sin ordning och under hösten har man staplat upp goda prestationer. Nu återstår två matcher av säsongen och vi är övertygade om att laget fortsätter investera det som krävs för att leverera goda insatser.

Vi är också ödmjuka inför uppgiften som väntar, inte minst den på bortaplan, och är medvetna om att det kommer krävas stor noggrannhet om laget ska kunna resa tillbaka till Helsingborg med ett bra resultat i bagaget.

Att vi har mycket dramatik framför oss vågar vi iaf slå fast och vi önskar laget stort lycka till i den första matchen.

Heja Hittarp!