INFÖR BERGDALENS IK - KVALMATCH 2

I morgon lördag är det dags för returmötet i kvalmatcherna mellan Hittarps IK och Bergdalens IK. Den första matchen slutade 2-0 till HIK som därmed satt sig i pole position inför helgens avgörande.

Avspark 14:00 på Laröds IP och naturligtvis är det fri entré till matchen.

Än återstår det 90 dramatiska minuter och det vill till att HIK lägger ner samma imponerande arbetsinsats som senast ifall kontraktet ska förnyas.

Samtidigt är vi erkänt starka hemma på Laröds IP och vi är övertygade om att våra supportrar tar sig ut till Laröds IP och ser till att hemmaplansfördelen kickar in ordentligt.

Vår motståndare hade så klart hoppats på ett bättre resultat i den första matchen och de lär säkerligen försöka rivstarta med förhoppning om ett tidigt ledningsmål. Det vill till att HIK är påkopplade från minut ett och inte ger Bergdalen vittring.

Vi har en stark höst i ryggen och känner stor tilltro till den egna förmågan. Med samma inställning och attityd som uppe i Borås ska vi se till så att det spelas division 2-fotboll i norra Helsingborg även 2024.

Grillarna står redo och vi hoppas på en härlig publikfest i säsongsavslutningen.

Heja Hittarp!