Inför Landvetter - Herr

I morgon lördag möter våra herrar Landvetter på bortaplan. Avspark 13:00 på Landvetter IP.

Landvetter ligger tabellfemma med 18 inspelade poäng på elva spelade omgångar. 26 mål är näst flest av samtliga lag i serien så det blir en inspirerande uppgift som väntar för HIK-försvaret. Ahmed Hussain leder interna skytteligan med fem gjorda baljor.

I den senaste omgången spelade laget lika på ett borta mot Laholms FK.

För HIK är det fortsatt uppförsbacke, men även fast situationen får anses vara prekär är den långt ifrån omöjlig. Till säker mark är det inga milsvida avstånd.

Det krävs dock att poängen trillar in i lite jämnare ström framöver om man ska lyckas kravla sig upp och förbi strecken. Senast blev det förlust hemma mot Astrio och vi hoppas att den matchen kan förvandlas till nyttig tändvätska.

Upp ger vi i alla fall aldrig och med tre matcher kvar innan lite välbehövlig vila är det bara att gasa med all den kraft som finns kvar i tanken.

Avspark 13:00 i morgon, vi önskar laget stort lycka till!