I morgon reser våra herrar till östra Göteborg för att möta Landvetter IS. Avspark 13:00 på Landvetter IP.

Den täta, intensiva striden om förnyat kontrakt fortsätter och ånyo är det två högst inblandade lag som ställs mot varandra. Det skiljer en poäng mellan Landvetter och HIK med liten favör LIS. En match av stor vikt med andra ord.

Landvetter går in i matchen med en tung smäll i den senaste omgången. På hemmaplan förlorade man mot Laholm med hela 0-4 och vi hoppas kunna ställa till med samma typ av oreda i morgon eftermiddag.

Framåt leder William Andersson den interna skytteligan med sju mål på 19 omgångar så han måste hållas under uppsikt.

HIK har verkligen hittat formen i grevens tid. Fyra segrar på de sex omgångarna gör att laget nu har rejäl känning på säker mark och en seger i morgon hade gjort stor skillnad. Senast besegrades Sävedalen med 4-2 och naturligtvis ämnar vi nu rida vidare på den insatsen.

Som alltid kommer det krävas att laget ger 100% i varje liten duell matchen igenom för att resa hem till norra Helsingborg med utdelning.

En utmaning vi omfamnar och vi önskar laget stort lycka till.