Inför Sävedalen

I morgon lördag hälsar vi er välkomna till Laröds IP för herrarnas sjunde serieomgång. Sävedalens IF kommer till norra Helsingborg. Avspark 12:00.

Det är två lag i poängbehov som ställs mot varandra. HIK står på fyra inspelade poäng medan Sävedalen samlat ihop sex. En hemmaseger skulle därmed innebära att vi klättrar förbi Göteborgsgänget och det hade så klart varit härligt.

SIF kommer till Helsingborg med ett tungt nederlag i ryggen. Hemma på Vallhamra, mot Laholms FK, blev det hela 0-4.

Sävedalen, liksom HIK, har inte fått det att lossna framåt. Fyra mål gjorda och 50% av dessa har Anton Salihu gjort.

Hittarp lyckades bryta sin förlusttrend senast, borta mot Lindome. Matchen slutade 0-0 och i det läge det unga laget befinner sig är alla poäng så klart välkomna. Nu hoppas vi att herrarna kan bygga vidare på trendbrottet och hemma på Laröds IP är vi ett starkt lag så det finns alla möjligheter i världen att lämna A-plan med en seger.

Avspark 12:00 och som vanligt är det fri entré på våra matcher.

Stort lycka till!