Inför seniorhelgen

Då blickar vi framåt mot en ny helg med båda våra seniorlag i farten. I morgon lördag möter våra herrar Jonsered hemma på Laröds IP. På söndag reser damerna till Påskbergsvallen för att mäta krafterna med Varbergs BoIS.

Vi börjar med matchen på Laröds IP. Avspark redan 12:00 och som vanligt är det fri entré till våra hemmamatcher.

Jonsered ligger näst sist i tabellen med sju inspelade poäng, vilket är tre fler än HIK. Nere i bottenskiktet är det jämnt och Öckerö, på säker mark, har bara bättre målskillnad än JIF. Laget kommer till norra Helsingborg med en seger i ryggen. Detta efter 2-0 hemma mot Laholms FK.

Den offensiva stjärnan heter Stephan Olsson med fem mål gjorda på åtta omgångar. Den enda i laget som gjort fler än ett mål och han står också bakom över 50% av Jonsereds totala målskörd. Imponerande från den tidigare nordvästskåningen. I övrigt är det ett lag som kämpat med försvarsspelet. JIF har faktiskt släppt in flest mål av samtliga lag hittills i serien.

HIK kommer till matchen med en förlust mot serieledarna Varberg. Insatsen var dock klart godkänd och vi hoppas att man kan hämta ny kraft ur den. Med tanke på tabelläget är vi väl varse matchens betydelse så det är bara att gå ut på Laröds IP, med hemmastödet i ryggen, och ösa på från minut ett.

På söndag är det damernas tur som alltså reser norröver. Där tar tabelltvåan Varbergs BoIS emot i en ny tuff batalj. Varberg har 16 inspelade poäng, fem segrar, ett kryss och en förlust. Senast besegrades Valinge Derome med komfortabla 5-0.

Främsta målskytten heter Mollie Josefsson med sex mål på sju matcher men laget, som gjort flest mål av samtliga i serien, har många offensiva vapen att ta till.

HIK väntar som bekant på första poängen. Senast, borta mot Lund, hängde laget med en bra bit in i matchen men orkade till sist inte stå emot. Vi hoppas att Hittarp kan fortsätta betrakta varje match som en nyttig lärdom, hela tiden bli lite bättre så är vi säkra på att resultaten kommer till sist.

Avspark 14:00 på Påskbergsvallen.

Vi önskar båda lagen stort lycka till