Seger i premiären

Våra herrar fick en drömstart på säsongen genom att ta revansch mot Bergdalen i seriepremiären. Hemma på Laröds IP vann Hittarps IK med 3-1, efter två sena mål av inhopparen Alexander Josipovic.

Det var också hemmalaget som gjorde det första målet i regnet på Laröds IP. Ludvig Falk slog en perfekt boll på djupet till Albion Abaz som, sin vana trogen, inte gjorde något misstag på det efterföljande friläget. Avslutet placerades i bortre stolproten.

Dessvärre skulle gästerna få in en kvittering strax innan pausvilan. Ett resultat som stod sig halvleken ut.

Den andra halvleken bjöd inte på något direkt skönspel och präglades mer av kamp och inställning än något annat. Det var först i slutet som HIK lyckades få grepp om tillställningen och då kom också de förlösande målen.

Ledningsmålet kom på hörna, då Alexander påpassligt höll sig framme och stötte bollen i mål, och det sista efter en snabb och tjusig omställning. Alexander vann boll på Bergdalens planhalva och kombinerade sig sedan till ett öppet läge med hjälp av Albion Abaz.

Matchen slutade alltså 3-1 till Hittarps IK som fick precis den starten vi önskade. I nästa omgång väntar ånyo en nykomling, i form av Öckerö på bortaplan.

Matchen spelas på lördag, på Prästängens konstgräs, med avsparkstid 14:00.

Stort tack till alla er som slöt upp, det tråkiga vädret till trots, och stöttade laget.

Heja Hittarp!!