SEGER OCH KVALSPEL VÄNTAR

Våra herrar besegrade Laholms FK under gårdagen, hemma på Laröds IP. Matchen slutade 3-1 till HIK och poängen som trillade in på kontot gjorde att laget slutade på negativ kvalplats. Vi hade en förhoppning om att en seger skulle räcka till säker mark men alla resultat gick inte vår väg och därmed förlängs säsongen med ytterligare två holmgångar.

Albion Abaz var stor segerorganisatör. Han gjorde nämligen samtliga mål och visade därmed upp en målform som förhoppningsvis håller i sig även över kvalet.

Det var gästerna som tog ledningen, från straffpunkten, men HIK lyckades få in en kvittering innan pausvilan. Tidigt i andra kom ledningsmålet och med halvtimmen kvar att spela fullbordade Albion sitt hattrick genom att fastställa slutresultatet.

Sammantaget en mycket solig HIK-insats som bådar gott inför fortsättningen.

I de två kommadne kvalmatcherna ställs Hittarp mot Bergsdalens IK från Borås. Laget slutade tvåa i sin Div. 3-serie och i första kvalomgången besegrades IF Böljan. BIK är en tuff motståndare som vi synar i sömmarna senare i veckan.

Dubbelmötet inleds på bortaplan och vi återkommer med info så fort vi har någon att förmedla.

Heja Hittarp!